Permohonan melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan, pergigian dan farmasi ke Mesir masih dibuka. Terhad hanya kemasukan ke Universiti Al Azhar sahaja sehingga 1hb Oktober 2017. Segala pertanyaan boleh terus hubungi Encik Fakrul 0197586167 , Cik Nadirah 0133023030 , Dr Ahmad 0133061313 , UmmiMM 0196206167

Wednesday 23 February 2011

RM1399 (sehala-termasuk TAX) - ETIHAD dan MAS - Tiket Diskaun Kelolaan MedicMesir

Salam,
Semoga semua sihat dan didalam iman yang MUMTAZ!

1. 'GREENLIGHT' BAKAL TIBA
Sukacita dimaklumkan, InshaAllah, dalam beberapa hari lagi, pihak kerajaan akan membuat pengumuman mengenai tarikh 'greenlight' yang ditunggu-tunggu. Sungguhpun, agak lambat dan membuatkan semua ternanti-nanti, namun, MedicMesir yakin kerajaan Malaysia bertindak atas maklumat professional yang lengkap dan melakukan yang TERBAIK untuk semua pelajar anak-anak Malaysia. MedicMesir mengucapkan terimakasih atas usaha yang cukup teliti ini demi keselamatan anak-anak.

2. MANFAATKAN MASA SEBAIKNYA!
Untuk anak-anak pelajar Mesir, fikirkan positif dan manfaatkan masa yang dianugerahkan Allah swt sebaik mungkin. Ini adalah masa terbaik untuk kita menyeselaikan dokumen tajaan JPA / MARA / ZAKAT atau mengunakan kesempatan mengulangkaji atau merapatkan ukhuwah sesama sahabat dan sanak saudara. Sebagai mahasiswa Mesir, masyarakat mempunyai 'pengharapan yang tinggi' terhadap masa depan kita. Maka, jadilah permata yang mampu bersinar dicelahan masyarakat.

3. PENDAFTARAN ONLINE
Seperti yang telah Ummi cadangkan dari awal agar tidak membeli tiket secara persendirian dan menunggu disaat akhir pengumuman tarikh 'green light'. Maka, sudah sampai waktunya, untuk MedicMesir mengumumkan harga tiket diskaun bagi pelajar yang telah mendaftar sejak 13 hari yang lalu. Pendaftaran ditutup hari ini dan setakat waktu ditutup hampir 1200 permohonan telah diterima. Jumlah ini jauh melebihi apa yang MedicMesir jangkakan. MedicMesir memohon maaf kerana tidak dapat memenuhi permintaan dan terpaksa menapis mengikut prioriti.

4. TIKET PULANG PERCUMA
Dalam masa yang sama, semua sedia maklum bahawa penaja (MARA dan JPA) dan semua kerajaan negeri (kecuali Kelantan dan Kedah) akan memberi 'TIKET PULANG PERCUMA'. Tangguhan makluman ini adalah antara sebab untuk memberi peluang mendaftar tiket-tiket percuma terlebih dahulu.

5. TIKET DISKAUN KELOLAAN MEDICMESIR
Untuk Tujuan Tiket Diskaun ini, MedicMesir telah mendapatkan tiket untuk 2 penerbangan iaitu Etihad dan penerbangan terhad MAS.
Tarikh penerbangan adalah antara 1-10 Mac. Harga RM1399 (sehala termasuk tax). NO XTRA COST.
MedicMesir hanya memperolehi 279 'seats' (MAS) dan 150 'seats' (Etihad).
(Harga yang diberikan terhad kepada jumlah ini sahaja)
Pelajar yang berminat perlu membayar sebelum jam 2 petang 24hb Feb.
Ini adalah kerana dateline yang ditetapkan oleh pihak penerbangan.
Jika anda berminat, sila isikan MAKLUMAN BAYARAN TIKET DISKAUN ANDA DISINI.

6. BAYARAN SEBELUM JAM 2 PETANG, 24HB FEB 2011
Akaun Bayaran: Maybank, CampusCity Management ( 5128 0250 6800)
Bukti bayaran: sila email slip bayaran beserta nama anda ke medicmesir@gmail.com.
(FAX dan POS pengesahan bayaran tidak akan dilayan). Ini bagi mempercepatkan proses pengesahan penerimaan.

7. NOMBOR UNTUK DIHUBUNGI:
En Aliff 019 6206167 atau En Shaiful 019 3106167
atau talian MedicMesir 03 8945 9030 / 03 89489030

8. PRIORITI UNTUK YANG TIADA 'TIKET PULANG PERCUMA'
Memandang jumlah seat yang TERHAD, oleh itu MedicMesir menetapkan 'seats' yang diperolehi diberi prioriti kepada mereka yang:
a. Telah mendaftar didalam 'Database Tiket Diskaun MedicMesir'.
b. Terbuka kepada semua pelajar tak kira dari mana-mana agensi dan tidak terhad kepada MEDICMESIR.
b. Individu selain kategori penerima 'TIKET PULANG PERCUMA' iaitu,
pelajar dari negeri Kelantan dan Kedah sahaja dan dalam masa yang sama bukan pelajar Tajaan MARA dan JPA.
c. First PAYMENT, First SEAT confirmed.

9. INSHAALLAH, AKAN ADA 'TIKET PERCUMA' DARI MAS
Bagaimanapun, MedicMesir ingin berkongsi makluman (yang masih dalam perbincangan, tetapi agak optimis). Malaysian Airline (MAS) kini dalam rundingan dengan pihak kerajaan untuk memberi 'FREE SEATs' bagi mereka yang tidak berjaya mendapatkan 'TIKET PULANG PERCUMA' dari sumber di perengan no 4 diatas. Oleh itu, secara jujornya, anda tidak perlu lagi membeli tiket sendiri. Jika anda berminat untuk mendaftar, sila isikan Borang 'FREE SEATS' MAS.

Pendaftaran ini juga terhad kepada mereka yang didalam kategori di perengan no 4 diatas. Ini adalah kerana, 'TIKET PERCUMA PULANG' yang diberikan oleh kerajaan negeri dan pihak penaja seperti MARA dan JPA juga akan dikumpulkan di pusat yang sama. Oleh itu, ini dapat membantu mengelakkan 'duplication' di pihak sekretariat.

Sila ambil maklum, MAS hanya mengarahkan MedicMesir menghantar nama-nama yang berminat, namun, kelulusan hanya akan dapat diperolehi selepas ditimbangkan didalam mesyuarat. INI TIDAK BERMAKNA SEMUA DILULUSKAN SECARA AUTOMATIK. Borang 'FREE SEATs' ini TUTUP jam 2 petang , Khamis 24hb Feb 2011. Ini adalah atas arahan pihak MAS supaya nama-nama dihantar petang Khamis, 24hb Feb 2011. UmmiMM akan menghadiri mesyuarat ini , InshaAllah.

Ini hanyalah sebagai tindakan proaktif MedicMesir didalam memastikan anak-anak MedicMesir mengambil peluang yang ada sebaik mungkin.

10. AKHIRKATA, SEMOGA DIPERMUDAHKAN URUSAN PULANG KE MESIR
MedicMesir juga memohon maaf untuk sengaja melewatkan pengumuman harga diskaun ini bagi mengelakan kecelaruan dan pembatalan tiket yang lebih merumitkan. Ini juga, bagi memastikan semua pelajar merebut peluang TIKET PERCUMA dari pihak penaja dan mengunakan wang yang ada untuk urusan pengajian dan lain-lain yang bermanfaat

TERIMAKASIH ATAS SOKONGAN SEMUA.

Salam Sayang,
UmmiMM

1 comment:

  1. salam ummi.btol ke JPA bgi tcket?
    setao sy,MARA je.ke sy yg xtao pe2?hehe
    @-@ sbb chck JPA nye website pon xde pon gtao.
    ^^

    ReplyDelete