Permohonan melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan, pergigian dan farmasi ke Mesir masih dibuka. Terhad hanya kemasukan ke Universiti Al Azhar sahaja sehingga 1hb Oktober 2017. Segala pertanyaan boleh terus hubungi Encik Fakrul 0197586167 , Cik Nadirah 0133023030 , Dr Ahmad 0133061313 , UmmiMM 0196206167

Wednesday 27 March 2013

RAYUAN BERKELOMPOK - TAJAAN JPA / MARA UNTUK PELAJAR TAHUN 2 /3 ( KEPUTUSAN JAYYID)


Bismillahirahmanirahim, Assalamualaikum wbth,

1. Semoga kita semua berada didalam pemeliharaan Allah swt. Doa agar segala usaha kita dipermudahkan oleh Allah swt.

Rayuan Tajaan MARA
2. Posting ini merujuk beberapa posting yang awal mengenai usaha MedicMesir untuk mendapatkan tajaan MARA bagi pelajar-pelajar MedicMesir. 

3. Setakat ini, mengikut rekod MedicMesir semua pelajar Tahun 2 yang memperolehi MUMTAZ dan JAYYID JIDDAN telah mendapat kelulusan JPA atau MARA, kecuali mereka yang TIDAK MENGHANTAR LANGSUNG sebarang permohonan tajaan sebelum ini. Beberapa pelajar yang dalam peringkat menerima dokumen perjanjian telah dihubungi hari ini. 

4. MedicMesir telah mengerakkan unit khas RAYUAN BERKELOMPOK JPA / MARA khas kepada yang memperolehi JAYYID / GOOD semasa Tahun 1 atau 2.  Oleh itu, dibawah adalah tindakan yang perlu diambil oleh pelajar yang berkaitan ;-

a. Isikan maklumat di link ini.

b. Bagi pelajar yang belum pernah memohon MARA, sila down load borang di link ini dan serahkan kepada wakil anda dibawah selewat-lewatnya Jumaat 29hb Mac 2013. Sila pastikan ianya dicetak diatas kertas berwarna ungu muda.

c. Bagi pelajar yang telah menghantar borang ke pejabat MARA anda tidak perlu menghantar nya semula TETAPI perlu menyedia SURAT RAYUAN 'BERTULIS TANGAN' MENGUNAKAN SATU LEMBAR KERTAS A4 sahaja. MedicMesir akan membuat susulan dan rayuan berkelompok.

~ Surat Rayuan ini mestilah dialamat kan ke :
YAB Dato Sri Mohammad Najib bin Tun Razak
PERDANA MENTERI MALAYSIA
Pejabat Perdana Menteri
Blok Utama, Bangunan Perdana Putra
Pusat Pentadbiran Kerajaan PutraJaya
62502 Putra Jaya
MALAYSIA

6. Dibawah adalah wakil-wakil di muhafazah masing-masing. Sila serahkan borang tersebut kepada mereka untuk dibawa pulang ke Malaysia:-
Tanta : Siti Fadhlin / Mohd Firdaus Khalil
Alexandria : Najiah Roslani / Andi Nor Aisyah
AlAzhar: Muhammad Firdaus Zainal / Aisyah Rahman
Mansoura : Syamsul Fitri
Zagazig : Nik Fitri (Farmasi)

7. Sila ambil maklum, bagi mereka yang telah memohon JPA, MedicMesir juga akan menghantar 'Rayuan Berkelompok' dengan lebih awal berdasarkan maklumat yang diberikan.

8. Semua rayuan akan dihantar melalui kepejabat Perdana Menteri pada minggu kedua bulan April 2013.  Oleh itu, semua pelajar berkenaan perlu bertindak dengan segera sebab usaha rayuan ini tidak akan diulang. Ibubapa yang sama-sama mempunyai 'contacts' didalam menjayakan rayuan berkelompok ini diminta menghubungi saya di talian 019 6206167.

9. Segala pertanyaan sila ajukan di 'FaceBook group batch' masing-masing. Semoga usaha ini mendatangkan manfaat.

Salam,
UmmiMM

1 comment: