Permohonan melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan, pergigian dan farmasi ke Mesir masih dibuka. Terhad hanya kemasukan ke Universiti Al Azhar sahaja sehingga 1hb Oktober 2017. Segala pertanyaan boleh terus hubungi Encik Fakrul 0197586167 , Cik Nadirah 0133023030 , Dr Ahmad 0133061313 , UmmiMM 0196206167

Monday 6 February 2012

PENERIMA ZAKAT SELANGOR 2012 dan RAYUAN BAGI ANAK-ANAK SELANGOR YANG TERCICIR DARI SENARAI

Bismillahirahmanirahim, Assalamualaikum wbth,

1. Alhamdulillah, senarai nama bagi pemohon zakat Selangor untuk Tahun Dua dan keatas telah pun diumumkan melalui Blog HAL EHWAL PELAJAR SELANGOR MESIR (Klik di link).  TAHNIAH bagi yang BERJAYA dan berharap agar wang zakat ini dapat dimanfaatkan sebaiknya.

2. Tahun Dua keatas yang namanya tercicir dari senarai
Memandangkan ada juga nama-nama pelajar MedicMesir yang tercicir dari senarai ini.  Oleh itu, MedicMesir akan mengumpul semua nama-nama dan akan mengemukakannya kepada Zakat Selangor melalui pejabatnya di Shah Alam.  Sudah mendapat tajaan JPA dan MARA  bukan alasan bagi zakat tahun 2 ditolak, kecuali bagi pelajar yang ke Mesir melalui tajaan MARA atau JPA dari Tahun 1.  Untuk tujuan rayuan yang dikelolakan oleh MedicMesir, mohon sekiranya anda memaklumkan melalui borang ini dan sila email keputusan akademik tahun lepas anda ke medicmesir@gmail.com. 
Sila nyatakan didalam subjek email : 
RAYUAN ZAKAT SELANGOR 2012 (NAMA PENUH ANDA)
Untuk kes rayuan, MedicMesir akan menghantar senarai nama dan keputusan peperikasaan ke Pejabat Zakat , Shah Alam pada 15hb Februari 2011. Oleh itu sila pastikan nama dan dokumen diemail sebelum tarikh tersebut.

3.  Pelajar Tahun 1
Bagi yang belum melaporkan diri di rumah Selangor atau menghantar sebarang borang Zakat Selangor di Malaysia, anda dikehendaki berbuat demikian secepat mungkin di pejabat Shah Alam. Sila berhubung dengan Puan Maizatul di talian 03 55227700.  Bagaimana pun, bila waktu yang terluang atau waktu cuti, pelajar dinasihati untuk melapor diri untuk mengemaskini rekod di pejabat Hal Ehwal Selangor.
Bagi yang memerlukan 'Surat Pengesahan Tiada Tajaan'.  Sila nyatakan nama dan email anda di link ini.  Pihak MedicMesir akan menghantarnya melalui email kepada anda untuk urusan permohonan zakat.

Antara dokumen tambahan  yang diperlukan adalah :-
a. Surat Tawaran atau Terjemahan Tasdiq Kuliah yang disempurnakan di EME
b. Boading slip (scan memadai)
c. Chop muka hadapan semasa masuk ke Mesir (scan memadai)

4.  Pegawai rujukan untuk tujuan zakat di MedicMesir
Segala pertanyaan mengenai Zakat Selangor, sila berhubung dengan Cik Ain di talian 03 8945 9030 (pada waktu pejabat).  Semoga usaha ini membantu dan memberi natijah yang positif.

Salam,
UmmiMM


No comments:

Post a Comment