Permohonan melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan, pergigian dan farmasi ke Mesir masih dibuka. Terhad hanya kemasukan ke Universiti Al Azhar sahaja sehingga 1hb Oktober 2017. Segala pertanyaan boleh terus hubungi Encik Fakrul 0197586167 , Cik Nadirah 0133023030 , Dr Ahmad 0133061313 , UmmiMM 0196206167

Tuesday 21 April 2009

Kelas preMedic & Bahasa Arab anjuran Fakulti Perubatan, UPM dan MedicMesir

Salam,
Mohon agar pemohon2 pengambilan September 2009 yang berminat untuk menyertai preMedic memohon sebelum 25hb April 2009. (Pendaftaran program, 3Mei 2009, 2-5ptg, Lobi Fakulti Perubatan, UPM, Serdang)
Ini adalah kerana, MedicMesir telah turut menerima permohonan menyertai preMedic dari pelajar-pelajar yang memohon melalui agensi lain. Pelajar-pelajar dari agensi lain akan hanya dimaklumkan keputusan penyertaan pada 1hb May 2009. Harap bersabar dan insyallah MedicMesir cuba mencari jalan terbaik untuk membolehkan penyertaan anda.
Sila ambil maklum, preMedic akan melibatkan 10 Pensyarah yang juga Doktor Pakar dari Fakulti Perubatan , UPM, Serdang. Format pembelajaran akan merangkumi Program Ordinary / Problem Based Learning dan Dentistry.
Topik utama adalah> Anatomy, Histology, Biochemistry dan Physiology
Pelajar akan turut dibahagikan kepada sessi bersama 'seniors dari universiti masing-masing' yang berpulang cuti ditanah air.
Kuliah Perubatan diadakan pada waktu siang 9-4ptg.
Kuliah Bahasa Arab diadakan pada waktu malam 8-10 malam (setiap malam)
UJIAN akan diadakan untuk setiap Topik! Kedatangan serta markah ujian akan diberikan kepada ibubapa. Pelajar yang lulus akan diberikan SIJIL dari pihak penganjur. Jika tiada ARAL melintang, insyallah, pada hari penutup program, Timbalan Menteri Kementerian Kesihatan akan menyampaikan sijil dan memberi 'update' mengenai isu 'profession kedoktoran' pada masa kini! Ibubapa akan dimaklumkan untuk bersama semasa sessi penutup.

Semoga usaha ini memberi 'Head-Start-Effect' didalam menjamin kecermelangan anak-anak di Mesir kelak. Semoga dipermudahkan. Ameen Ya Raab!

Salam ikhlas,
ummi

1 comment:

  1. saya pelajar yang mendaftar di agensi lain. saya berminat untuk mengikuti kursus premedic yang dianjurkan oleh pihak ummi. bagaimana untuk saya menyertai kursus ini.
    e-mail saya : syfqomar91@gmail.com

    ReplyDelete