Permohonan melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan, pergigian dan farmasi ke Mesir masih dibuka. Terhad hanya kemasukan ke Universiti Al Azhar sahaja sehingga 1hb Oktober 2017. Segala pertanyaan boleh terus hubungi Encik Fakrul 0197586167 , Cik Nadirah 0133023030 , Dr Ahmad 0133061313 , UmmiMM 0196206167

Thursday 3 October 2013

MAKLUMAN TAJAAN JPA / MARA UNTUK PELAJAR YANG MEMOHON PINDAHAN KREDIT

Bismillahirahmanirahim, Assalamualaikum wbth, Semoga sentiasa didalam rahmat dan pemeliharaan Allah swt.

1. MedicMesir telah mendapat banyak pertanyaan dari ibubapa / pelajar berkaitan dengan persoalan samada pihak penaja terutamanya JPA / MARA masih meneruskan tajaan apabila anak-anak menyambung di Malaysia.
2. Bersama ini di kepilkan sedikit makluman dari mesyuarat di Kementerian Pendidikan Malaysia. Apa yang dinyatakan adalah satu keputusan kabinet Menteri. Ini merangkumi pelajar biasiswa mahupun pinjaman.  Bagaimanapun, sila berhubung dengan penaja masing-masing untuk perlaksanaan dan maklumat yang lebih terperinci.  Taklimat yang diadakan oleh pihak penaja adlah juga dirujuk.

3. Pelajar-pelajar diminta membuat penilaian yang terbaik didalam memilih samada menyambung di Malaysia atau meneruskan pengajian di Mesir. Sila ambil kira aspek silibus dan sistem di Malaysia, selain dari memikirkan isu keselamatan sahaja di Mesir. Semoga Allah berikan panduan buat semua. 

Semoga makluman ini bermanfaat. 

Salam,
UmmiMM

No comments:

Post a Comment