Permohonan melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan, pergigian dan farmasi ke Mesir masih dibuka. Terhad hanya kemasukan ke Universiti Al Azhar sahaja sehingga 1hb Oktober 2017. Segala pertanyaan boleh terus hubungi Encik Fakrul 0197586167 , Cik Nadirah 0133023030 , Dr Ahmad 0133061313 , UmmiMM 0196206167

Monday 16 June 2008

Struktur Yuran Universiti

Mansoura University

Dentistry (5tahun)
Tahun Pertama= 3300 pound sterling (RM21K). Tahun Ke2-5= 1800 pound sterling(RM11K)

Ordinary Medic (6 tahun)
Tahun Pertama= 3300 pound sterling(RM21k). Tahun Ke2-5= 1800 pound sterling(RM11K)

Manchester Twinning Program (6tahun)
Tahun Pertama= 4000 pound sterling(RM25,600). Tahun Ke2-5= 3000 pound sterling(RM21K)

(*berdasarkan Kadar Pertukaran = 1 pound sterling = RM6.4)

Sila buat pembayaran jumlah dalam 'pound sterling' terus di atas nama 'Mansoura University' . Ansuran bayaran 2 atau 3 kali boleh diuruskan melalui MedicMesir.

------------

Universiti Al Azhar

Tahun Pertama= 2000USD (100% tajaan )- Yuran akan dibayar oleh MedicMesir terus ke universiti
Tahun 2-6= 8000 USD / setahun

Sila ambil maklum, JPA/MARA tidak menaja mana-mana pelajar ke Uni AL Azhar

------------

Universiti Alexandria

Tahun 1-6= 8000 USD / setahun

Yuran perlu dibayar sepenuhnya semasa mendaftar.

------------

Universiti Zagazig

Tahun Pertama= 2000USD
Tahun 2-6= 8000 USD / setahun





1 comment:

  1. Mohon maaf jika saya tersalah..dan saya mohon penjelasan lanjut sekiranya saya tersalah.

    saya mendapati kadar tukaran 1 EGP (pound egypt) bersamaan lebih kurang MYR0.60 (berdasarkan hasil google dengan keyword 1 EGP in MYR = 1 Egyptian pound = 0.5986336 Malaysian ringgits)

    oleh yang demikian,nilai 3300 EGP adalah bersamaan lebih kurang RM2000.

    Saya tidak berniat mengelirukan mana2 pihak tarutama sekali pihak medic mesir. Saya mungkin memerlukan pertolongan anda kelak. Buat pengetahuan pihak medic mesir, saya sekarang sedang menimbang tara untuk melanjutkan pelajaran ke mesir dalam bidang perubatan dan dipertemukan dengan weblog ini semasa dalam pencarian. saya adalah pelajar lepasan diploma dalam teknologi makmal perubatan.saya sudah pun mendaftar dalam program bacelor sains perubatan (program 3 tahun)yang akan lanjut ke semester 2. Saya merasakan program ini memakan masa yang agak lama untuk lanjut ke program MBBS (menurut sistem graduate entry yang ada ditawarkan di sesetengah universiti luar negara.)

    oleh itu, saya ingin memohon pandangan pihak medic mesir tentang hal ini dengan lebih mendalam. say boleh dihubungi dengan alamat email: mizz(dot)hany(at)gmail(dot)com

    harap dapat berbincang lebih lanjut sebelum tarikh tutup 30 julai seperti yang diwar-warkan.

    ReplyDelete