Permohonan melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan, pergigian dan farmasi ke Mesir masih dibuka. Terhad hanya kemasukan ke Universiti Al Azhar sahaja sehingga 1hb Oktober 2017. Segala pertanyaan boleh terus hubungi Encik Fakrul 0197586167 , Cik Nadirah 0133023030 , Dr Ahmad 0133061313 , UmmiMM 0196206167

Friday 28 August 2015

USAHA RAYUAN TAJAAN PELAJAR MEDICMESIR

Asslamualaikum wbth,

Hampir 2 bulan lepas, seorang ayahanda dikalangan MM telah mengaturkan pertemuan ringkas Ummi berjumpa YAB PM membawa hasrat anak2 untuk tujuan tajaan pengajian perubatan di Mesir. 
InshaAllah, disamping usaha persatuan IbuBapa, Muafakat Mesir turut berjalan, MedicMesir dengan kerjasama anak2 MM telah berbincang minggu lepas untuk perancangan seterusnya.


Oleh itu usaha MM akan dibahagi kepada 4 bahagian :-)

1. Anak2 yatim dikalangan MM yg belum mendapat penajaan.
- PM ada memberi cadangan badan yang boleh membantu. Ianya badan yayasan pendidikan yang menerima derma dari pelbagai sumber.

2. Pelajar yang Mumtaz dan Jayyid Jiddan
- InshaAllah, pertemuan dengan pihak JPA akan dibuat setelah sokongan yang telah diberikan terhadap memo yang dihantar malam itu.

3. Pelajar tahun klinikal
- Satu task force akan dibentuk untuk mengemukakan nama2 yang memerlukan tajaan.

4. Pelajar tajaan JPA.
- Dengan kenaikan USD ini, adalah menjadi satu keperluan untuk menambah peruntukan dari pinjaman awal yang diberikan.

Perbincangan lanjut akan dibincangkan didalam Facebook group muhafazah masing2. Mohon wakil batch masing2 untuk dimasukkan didalam Task Force tajaan ini.

Fokus akan diberi dalam masa 2-4 minggu ini untuk pertemuan seterusnya dengan pihak penaja dan usaha untuk bertemu PM untuk kali yang kedua. InshaAllah.

Semoga Allah lembutkan hati PM dan lancar segala urusan anak2 kesemuanya. Kepada Allah kita mengharap dan meminta pertolongan.

Rabbuna Yusahhil.



No comments:

Post a Comment