Permohonan melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan, pergigian dan farmasi ke Mesir masih dibuka. Terhad hanya kemasukan ke Universiti Al Azhar sahaja sehingga 1hb Oktober 2017. Segala pertanyaan boleh terus hubungi Encik Fakrul 0197586167 , Cik Nadirah 0133023030 , Dr Ahmad 0133061313 , UmmiMM 0196206167

Wednesday 12 June 2013

KEPUTUSAN / TAJAAN / PEPERIKSAAN ULANGAN ~ MANSOURA MANCHESTER TAHUN 1 SESI 2012

Bismillahirahmanirahim, Assalamualaikum wbth,

1. Alhamdulillah ! Keputusan Tahun 1 & 2 Mansoura Manchester telah pun diumumkan. TAHNIAH kepada yang berjaya cemerlang. Yang kurang cemerlang, USAHA lagi. DON'T GIVE UP ! 

2. Untuk Tahun 1 Sesi 2012 / 2103, hanya seorang pelajar Malaysia sahaja yang BERJAYA menduduki di 'Top 10', selainnya adalah pelajar-pelajar dari bumi Mesir. Kita berharap lebih ramai pelajar Malaysia lagi akan berjaya mendapat tempat teratas didalam ranking Universiti pada masa hadapan. TAHNIAH Muhammad Azfar bin Adam !  MedicMesir tumpang berbangga dengan kejayaan anda.  MedicMesir didalam proses membuat analisa keputusan dan InshaAllah akan dikongsi kelak di blog ini.

3. Shukran kepada pasukan JOM! Mumtaz Mansoura Manchester. Semoga segala pengorbanan serta sumbangan diterima Allah sebagai amal soleh.


4. Alhamdulillah, MedicMesir mempunyai salinan keputusan Sem 1 dan Sem 2. Bagi ibubapa yang berminat mendapatkan salinan keputusan tersebut, sila isikan makluman anda disini. Pihak MedicMesir akan email salinan slip peperiksaan selepas jam 2 petang pada hari Khamis, 13hb June 2013. InshaAllah.

5. Bagi pelajar yang belum memperolehi NOC atas sebab C didalam SPM sebelum berangkat ke Mesir, dinasihati berbuat demikian dengan kadar segera. Sila 'download' borang NOC disini dan kepilkan keputusan peperiksaan anda. Sila hantar terus kepada pelajat KPT dialamat yang tertera didalam borang ini.

6. Permohonan JPA akan mula dibuka pada 1hb Julai 2013. Bagaimanapun, sila sediakan dokumen-dokumen yang berpatutan sebelum permohonan tajaan dibuka.

7. Bagi permohonan MARA, sila download borang MARA di link ini. Mohon agar difotokopi muka depan dengan warna ungu dan yang lain nya putih seperti biasa. Sila isi didalam 2 salinan. Salinan pertama dihantar terus ke ibu pejabat  MARA dan salinan kedua dihantar terus ke MedicMesir (hanya melalui pos). Untuk salinan MedicMesir, rayuan akan dibaut terus melalui pejabat Perdana Menteri.  Sampul pos tersebut, sila nyatakan di bahagian kanan belakang sampul <NAMA><MANSOURA MANCHESTER> <PERMOHONAN MARA 2013> yang akan dipos ke pejabat MedicMesir . Sila postkan ke MedicMesir , 17-1, Jalan Equine 9A, Taman Equine, Bandar Putra Permai, 43300 Seri Kembangan (Tel: 03 8945 9030). Sila hantar selewat-lewatnya 15hb Julai 2013.

8. Bagi pelajar yang mengulangi imtihan Sem 2, sila pastikan persiapan dibuat sebaiknya untuk imtihan ulangan. Mohon balik lebih awal dari tarikh peperiksaan bagi mengelakkan sebarang permasalahan lain.

9. TAHNIAH kerana berjaya naik ke Tahun 2.  Semoga dipermudahkan segala urusan. Berjaya DUNIA dan AKHIRAT. InshaAllah. Ameen.

Shukran dan Salam,
UmmiMM


No comments:

Post a Comment