Permohonan melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan, pergigian dan farmasi ke Mesir masih dibuka. Terhad hanya kemasukan ke Universiti Al Azhar sahaja sehingga 1hb Oktober 2017. Segala pertanyaan boleh terus hubungi Encik Fakrul 0197586167 , Cik Nadirah 0133023030 , Dr Ahmad 0133061313 , UmmiMM 0196206167

Saturday 6 October 2012

PENDAFTARAN JOM MUMTAZ UNTUK SESI PENGAJIAN 2012


Bismillahirahmanirahim,  Assalamualaikum wbth,

1. Alhamdulillah, anak2 MedicMesir Sesi Pengajian 2012 telah selamat sampai ke bumi Mesir. 

2. Seperti yang anak2 serta ibubapa sedia maklum, MedicMesir menganjurkan Program JOM! Mumtaz bagi pelajar-pelajar yang BERMINAT SAHAJA. Perlu diingatkan bahawa kemasukan ke program ini adalah PILIHAN MASING-MASING dan TIDAK DIWAJIBKAN.  Ini adalah kerana MedicMesir ingin memberi tumpuan HANYA  kepada anak-anak yang berminat dan komited.

3. Untuk tujuan Program JOM! Mumtaz 2012, MedicMesir telah meluluskan peruntukan sebanyak 1,000,000LE.  Tempoh perlaksanaan adalah dari bulan November 2012- June 2013.  Oleh itu 'team JOM! Mumtaz ' untuk setiap muhafazah mesti menghantar 'budget atau kertas cadangan' sebelum 25hb Oktober 2012.  Hanya kertas cadangan yang dihantar sahaja yang akan ditimbangkan untuk mendapatkan peruntukan ini. 

4.  Untuk tujuan penyediaan 'Kertas Cadangan dan Budget' , sila ambil maklum bahawa, Peruntukan JOM! Mumtaz 2012 kategori perbelanjaan yang boleh diluluskan merangkumi semua aspek dibawah:

a. Kos Kelas Tambahan / Tutorial
b. Kuliah UMUM yang dijalankan selain dari pihak universiti
b. Makan Minum sepanjang program
c. Makan Minum sepanjang exam
d. Bahan Cetak yang terlibat
e. Pengurusan JOM! Mumtaz 2012
f. Kos Pemantauan oleh mentor-mentor rasmi.
g. Jemputan 'Doktor-doktor berpengalaman'  dari Malaysia untuk tujuan MOTIVASI dan PERKONGSIAN,
h. Jaulah selepas exam.

5. Kejayaan JOM! Mumtaz terletak ditangan anak2 sendiri .  Peranan MedicMesir atau 'seniors yang berpengalaman' hanya sebagai PANDUAN.  Oleh itu, berjaya ataupun tidak bergantung kepada kerjasama dan komitmen masing-masing. Memandangkan pelajar MedicMesir tahun ini agak ramai, maka, JOM! Mumtaz akan dibahagi kepada kumpulan-kumpulan yang lebih kecil. Setiap kumpulan akan di berikan seorang Mentor.

5. Untuk tujuan ini, MedicMesir membuka pendaftaran JOM! Mumtaz.  Beberapa siri sesi perancangan akan diadakan sepanjang Oktober 2012 dan program akan bermula 1hb November 2012.

6. Pendaftaran akan dibuat melalui FaceBook Group mengikut program dan Universiti masing-masing.  Sila klik dilink dibawah sekiranya anda BERMINAT. Sila abaikan jika anda TIDAK BERMINAT.

FB JOM MUMTAZ ~ Mansoura Manchester Medic
FB JOM MUMTAZ ~ Mansoura Conventional Medic
FB JOM MUMTAZ ~ Mansoura Dentist
FB JOM MUMTAZ ~ Tanta Medic
FB JOM MUMTAZ ~ Tanta Dentist
FB JOM MUMTAZ ~Alexandria Medic
FB JOM MUMTAZ ~Alexandria Dentist
FB JOM MUMTAZ ~ AlAzhar Medic
FB JOM MUMTAZ ~ Al Azhar Dentist
FB JOM MUMTAZ ~ Zagazig Pharmacy 

7. Pendaftaran nama ke link FB akan tutup pada 12hb Oktober 2012. Ini bagi membolehkan perjumpaan dan pembahagian kumpulan dibuat.   Sila kongsikan maklumat ini kepada rakan2 lain yang berminat.

8. Semoga kita sentiasa tergolong dari golongan mereka yang berUSAHA dengan mengharapkan PERTOLONGAN HANYA DARI ALLAH swt. InshaAllah, Allah tidak akan sia-siakan apa jua USAHA. Semoga USAHA ini menghasilkan gerak kerja yang MUNTIJAH. 

Salam Sayang, 



No comments:

Post a Comment