Permohonan melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan, pergigian dan farmasi ke Mesir masih dibuka. Terhad hanya kemasukan ke Universiti Al Azhar sahaja sehingga 1hb Oktober 2017. Segala pertanyaan boleh terus hubungi Encik Fakrul 0197586167 , Cik Nadirah 0133023030 , Dr Ahmad 0133061313 , UmmiMM 0196206167

Saturday 26 November 2011

SEMUA PELAJAR DIMINTA JAGA DIRI !

Assalamualaikum wbth,

Semua pelajar di Mesir dinasihat agar menjaga diri sebaik mungkin. InshaAllah, keadaan dan ketegangan ini adalah hanya sementara. Proses ini adalah sesuatu yang perlu untuk rakyat Mesir untuk membentuk kerajaan yang lebih ADIL dan membina kehidupan yang lebih baik untuk saudara kita di Mesir.

Sila ambil perhatian akan beberapa perkara:-)
1. Sila rujuk Pekeliling yang dikeluarkan oleh Education Malaysia Egypt (klik sini)
2. Tidak menyebarkan berita-berita yang tidak benar dan mencetuskan panic.
3. Tidak terlibat langsung dalam mana-mana perjumpaan yang boleh mencetuskan kontroversi.
4. Fokus kepada kuliah dan pengajian masing-masing
5. MedicMesir juga telah merangka banyak program akademik untuk pelajar bagi mempastikan pelajar tidak lalai dan beralih pandangan kepada perkara-perkara yang tidak berkaitan akademik.
6. IbuBapa diharap tidak mengambil cakna akan berita-berita di suratkhabar tempatan yang agak melampau didalam memberi lapuran.
7. Anak2 juga diharap dapat selalu menelefon atau sms khabar agar IbuBapa masing-masing tahu status anak masing-masing.

Kita doakan agar keadaan akan kembali normal dalam masa terdekat. Kita juga berdoa akan krisis akan memberi natijah terbaik untuk umat Islam, khasnya di Mesir. Ameen.

Salam,
UmmiMM

No comments:

Post a Comment